Höstträff effect Winn City Konferens

Datum: 9/11, 2017 Tid: 15:00 Plats: Winn City Konferens, Gävle

Höstträff för medlemmar i affärsnätverket effect plus+. Uppföljning av årets effect+kryssning med tema Employer Branding. Alla medarbetare som vill får komma. Ingen begränsning, däremot föranmälan på den här länken innan 1 november.
Höstträffen med mingelstart kl. 15.00 är kostnadsfri.
Kostnad för Afterwork är 125:- p.p. inkl. mingelbuffé och bordsdryck. (Alkoholdrycker betalas separat).

Obs! effect plus+ står för din kostnad avseende Afterworken OM du tar med en potentiell ny medlem till Höstträffen!

Kontakta Nalle på Tel. 070-5105050 eller nalle@effectplus.se om ni har några funderingar innan ni skickar in er anmälan nedan.


PROGRAM -effectträff på Citykonferensen

14.30 Utställarna på plats och ställer upp
Informationsmöte om effect+ för potentiella nya medlemmar

15.00 Gästerna kommer och minglar med kaffe och besöker utställarna.

15.30 Start i lokal - effect plus hälsar välkomna, prisutdelning där vinnare dras från er som finns på plats (ej ombud) och grupparbetsvideo som inte visades på kryssningen.

16.00 Randstad "Employer Branding Research 2017
Randstad presenterar resultatet från Randstad Employer Branding Research, som är den mest omfattande och oberoende employer branding undersökning med sina 26 medverkande länder. Det första eventet lanserades år 2000 i Belgien – då deltog 50 belgiska arbetsgivare. Efter 17 år har undersökningen vuxit till att inkludera 5 000 företag världen över. Vi kommer att se svaren från de 150 största företagen i Sverige. Här får vi se svaren på:

Vad tycker svenska folket är viktigast när de väljer arbetsgivare? Vad är viktigt att tänka på när företag bygger employer brand? Och hur rankar de olika företagen?

Dagens arbetsmarknad är tuffare än någonsin. Den globala ekonomin har suddat ut gränserna för både människor och företag och konkurrensen om kompetensen har blivit stenhård. Detta gör att det är viktigare än någonsin att vårda sitt rykte hos arbetstagarna, sitt employer brand.

Hur ska man som företag locka de eftertraktade arbetstagarna och hur ska man attrahera och behålla kompetenta medarbetare? Rapporten Randstad Employer Brand Research har svaren.
Vi kommer att visa er svaren ner på detaljnivå för olika ålderskategorier och yrkeskategorier."

16.35 Bensträckare - 20 minuter.

16.55 Gävle Energi: Om varumärket
Ordmolnet – hur ska vi tolka det och vad bör vi ta med oss för signaler?
Gävle Energis medvetna resa med hänsyn till framtida kompetensbrist.
• Hur arbetar vi idag med vårt varumärke
• Samarbete med skolor – få rätt kompetens och se till att de stannar i Gävle
• Energipedagogens insatser för att väcka intresse för branschen
• Samverkan med eldsjälar
Hur skapar man en ärlig kultur för mångfald och drivkraft?


17.25 Therese Andersson, PR and communications director Winn Hotel Group
Winn som arbetsplats, hur vi jobbat med PEGA i flera år och hur det nu är i ropet med dessa frågor som redan sitter i väggarna hos oss (på ett mkt positivt sätt) och vi vill nu stärka denna kommunikation både internt och externt.
Glada medarbetare ger glada och återkommande gäster.

18.00 Välkommen ut på Buffé & Afterwork (föranmälan enligt nedan)

Mingelbuffé inkl måltidsdryck 125:-
Var och en betalar för sig
Bar med öl/vin/bubbel att handlar från finns.

Jag vill delta i detta evenemang!

Fyll i fälten nedan och klicka på "Skicka" för att anmäla ditt deltagande!

effect plus+

effect plus+

Medlem sedan 2012-03-12

effect + satsar varje år på några få, större arrangemang, öppna för alla medlemmar. Det handlar om genomarbetade events där föredrag och workshop... Läs mer

Publicera

Mer läsning

Nyhetsbrev

Hjälp

Stäng